Een heus EDS Forum Wat een feest, ik wist niet dat het bestond.
Ik zal me gelijk even voorstellen, Ik ben Maan, 35 jaar een zoon van 16 en een dochter van 10. Ik heb de diagnose HMS, en een voorlopige diagnose; Bindweefsel aandoening. De KG is al 2 ! jaar aan het zoeken, maar kan de diagnose EDS niet rond krijgen. Het hangt op mn ogen. Ik ben erg bijziend, heb een cylindrische afwijking en het glasvocht van mijn beide ogen is vervloeit. Normaal is dit vast.
Dit verhoogt de kans op netvlies loslating. Ik heb erg veel last van vlekken, schitteringen, ben fotofobisch, en soms zie ik zomaar ineens erg slecht.
Nu vindt ze deze oogafwijking erg lijken op de oogafwijking die ook voorkomt bij het syndroom van stickler ( ook een bindweefsel afwijking) met het syndroom van stickler heb ik verder niet veel overeen komsten.
Het vervloeien van het glasachtig lichaam, komt door een bindweefsel probleem, en is een voorstadium van netvlies loslating (Die gaat er aan komen, daar is men zeker van) maar de vervloeing is bij EDS niet beschreven, netvlies loslating wel. Dus kan ik de diagnose EDS niet krijgen.
Naast mijn oog problemen heb ik veel gewrichts en spier problemen ( scheuren vanzelf) en een stapel inwendige probelemen.
Mijn dochter van 10 krijgt ook steets meer problemen, en daarom vind ik het zo belangrijk dat de diagnose nu eens komt.
Herkend iemand het oog probleem???
(ps wit op lila, is voor mij erg slecht te lezen, kan ik dat ergens veranderen?)