ik snap je standpunt ook wel, ik ben een lotgenoot
maar ik ken dus zelf iemand en dat is wel een zeur en dat zeg ik eerlijk.
ze heeft hms, is een jaar jonger als ik en der ouders en zijzelf ook doen alsof ze een ziekte heeft waaraan ze komt te overlijden, echt dat snap ik dus niet.
ze ligt vaak in bed, heeft der duimen laten vast zetten (wat niet slim is) etc etc
en zit dan ook nog der eigen problemen aan mij te vertellen (wat ik niet erg vind natuurlijk ben een luisterend oor) maar als ik ergens mee zit luisterd ze niet en begint weer over zichzelf, en daar kan ik niet tegen.
plus ze rent gewoon in de ronde en huppelt gewoon rond, fiets, etc etc.
tuurlijk iedere hms/eds patiënt is anders maar dan nog, ikzelf werd ook wel een zeur genoemd maar sinds ik alleen nog met de mensen omga die goed met mij omgaan gaat het echt prima, zelfs mijn leraren vinden mij een bikkel omdat ik het zo goed doe met me opleiding ondanks dat ik niet altijd op school aanwezig kan zijn.
ik heb zelf geaccepteerd dat ik dit nou eenmaal heb (en ik heb niet alleen eds maar ook andere dingen die op mijn gewrichten enzo slaan) en leef er gewoon mee verder.
tuurlijk heb ik ook me dagen dat het echt niet lekker gaat, vooral als er iets uit de kom is gegaan wat nog nooit eerder gebeurd is, zoals laatst mijn grote teen, die zit nu gelukkig weer goed, maarja voor hoelang?
maar zo zie je maar weer dat ieder mens anders is, de ene gaat er beter mee om dan de ander.