Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

tumor

  • pb

    hallo

    ik heb eds en zit met een goed aardige tumor ik het bot net onder de kop van mijn schouder nu is de vraag of er meer mensen zijn die van die tumors hebben omdat ik niet weet of het een met het ander te maken heeft

  • ujukarin

    pb schreef:

    >

    > hallo

    > ik heb eds en zit met een goed aardige tumor ik het bot net

    > onder de kop van mijn schouder nu is de vraag of er meer

    > mensen zijn die van die tumors hebben omdat ik niet weet of

    > het een met het ander te maken heeft

    Dat lijkt mij niet. Ik zie in ieder geval geen logische verklaring voor een verband tussen de twee, en heb er ook nog nooit iets over gelezen in de literatuur. Maar waarom denk je zelf dat het verband zou kunnen hebben?

  • pb

    waar is het bot van gemaakt heleen

  • ujukarin

    pb schreef:

    >

    > waar is het bot van gemaakt heleen

    Welk type heb je? Volgens mij is er weinig bekend over de betrokkenheid van het bot bij de meeste typen van EDS. En zelfs al zou een type collageen aangedaan zijn dat ook in het bot zit, dan zie ik nog niet hoe dat sneller zou kunnen zorgen voor tumoren. Ik weet het niet hoor, kan het natuurlijk mis hebben, maar ik zie in ieder geval geen logisch verband.

  • Femke Valkenburg

    Beste pb,

    Ik heb HMS en moet nog getest worden op EDS maar om op je vraag terug te komen. Ik heb een agressieve fibromatose (weke delen sarcomen) gehad in mijn rechterarm. Deze tumor zat op de triceps. Het in operabel en zonder bestraling behandeld en weggebleven. O er verband is weet ik niet. Ik heb eerder een oproep in deze gedaan maar er geen reacties over gehad. Misschien komt het zelden voor net als de ziekte. Ik ben nu 33 jaar verder en het gezwel is niet meer teruggekomen. Schrik niet van de website's is hoop.

    Veel sterkte Femke

  • mirjam

    Dag,

    Het houdt wel zeker verband en wordt ook beschreven in de literatuur (pseudo mulloscullaire tumorn) Ikzelf heb er een aan mijn elleboog; pijnlijk he?!

    Groet pb schreef:

    >

    > hallo

    > ik heb eds en zit met een goed aardige tumor ik het bot net

    > onder de kop van mijn schouder nu is de vraag of er meer

    > mensen zijn die van die tumors hebben omdat ik niet weet of

    > het een met het ander te maken heeft