Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

parachute springen en duiken met EDS

  • ehlers-danlos

    ik ga over anderhalf jaar voor 6 weken naar australië en nou zou ik daar dus ook willen parachute springen en duiken, maar ik vroeg mij dus af of er andere mensen hier zijn die 1 van de 2 of beide gedaan hebben terwijl ze EDS hebben????

    Zo ja, hoe heb je dit ervaren ???

    alvast bedankt.

  • Robin

    Ik zou dolgraag parachute willen springen maar ik durf het niet meer. Ben als de dood dat ik verkeerd land en dan dus allemaal luxaties heb…Ik kan je dus niet aan ervaringen helpen…

    Succes! En sowieso een leuke vakantie!

  • watervrouw_32

    Hoi,

    zelf ben ik in maart gaan duiken na eindelijk te zijn goedgekeurd. Mijn open water heb ik inmiddels gehaald. Wel heb ik een beperking gekregen wat betreft 2 zaken:

    1) diepte ivm medicijn gebruik van tramal max 15 meter

    2) ivm luxaties geen volwaardige buddie, eerste jaar met zijn 3en duiken.

    Laat iemand anders je spullen tillen. begin hier niet zelf aan.

    Verder is het harstikke leuk om te doen

    Succes en geef je lichaam de tijd om te wennen tussen gewichtloos in het water en volledig gewicht boven water, kan problemen geven

    groetjes

    Watervrouw

  • ehlers-danlos

    Hallo beide,

    Hartelijk dank voor jullie reactie.

    Ik ben blij dat het toch best wel kan.

  • Gwynn

    Hi Watervrouw, vraagje: kan je mij meer vertellen over dieptebeperking ivm medicatie? Ik gebruik zelf tramagetic, dus tramadol met retardwerking.

    Ik heb een aantal keer in een zwembad gedoken en wil graag mijn brevet halen.

    Dank! Gwynn

  • Gwynn

    ik zie nu dat het forum niet echt heel erg druk bezocht wordt, hoop dat er mensen zijn die me toch kunnen helpen! :)

  • watervrouw_32

    Hoi gwynn,

    sorry, tijdje afwezig geweest.

    Ik ben destijds goedgekeurd door een arts in harderwijk die anaethesist was. Als je wilt kan ik je zijn naam en telefoonnummer wel geven. Stuur alleen even een mailtje naar mijn prive adres: jdvermeulen@hotmail.com

    Verder duik ik niet als ik vermoed ben, pijn heb. Heb gemerkt dat dit niet goed gaat. Helaas is het zo dat als ik op 15 meter of dieper gaat ik er goed uitkom, maar als ik ontspan in de auto, dan gaat het mis. Al mijn spieren raken compleet ontspannen en kan niets meer doen. Ben heirdoor al een keertje in het AMC beland. Oorzaak nog niet bekend. Houd je op de hoogte ervan.

    Nou hopenlijk kanje hier wat mee. Verder is het wel zo dat mijn partner al mijn spullen tilt tot de waterkant. Zo spaar ik energie. Als ik het water uitkom ondersteunt hij de fles en iemand anders neemt de loodpockets.

    Als advies wil ik je wel meegeven om een jacket te kopen met een airtrim ipv van een reguliere lucht. Scheelt je veel kracht in je arm en de kans op schouder uit de kom.

    Nou het is een heel verhaal geworden. Hoop dat je er wat mee kan.

    groetjes

    Judith