Hallo,

Als je wel een diagnose krijgt kan je misschien als arbeidsgehandicapt worden aangemerkt.

Mocht je dat willen, kan dat evt. ook voordelen opleveren voor een (toekomstige) werkgever.

ZO draait deze (bijna) niet op voor de kosten als je langer dan 2 dagen door je handicap ziek bent.

En in sommige gevallen zijn er ook subsidies en een risicoloze proefplaatsing mogelijk.

Hetgeen kan betekenen dat een werkgever je net díe kans geeft om te laten zien wat je wél kan.

Zolang je geen versie hebt waarin je risico loopt op een lagere levensverwachting is een levensverzekering toch geen probleem, of is jullie ervaring daar anders in?!?

Gezien je vraagstelling ga ik ervanuit dat je relatief jong bent. Wellicht kan een diagnose op andere gebieden ooit wel van belang zijn.

Ik denk dan bv. aan erfelijkheid. Ik had overal rond gevraagd en mijn klachten zouden niet erfelijk zijn. Nu heeft onze dochter ook problemen en lijkt het wellicht om (in ieder geval HMS) EDS te gaan. Dat had ik toch graag van te voren geweten.

Succes!