Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

een puber met ED

  • PP

    hallo allemaal!

    Ik ben een moeder met een dochter van 12 jaar die het hypermobiliteitstype heeft. Vanaf haar geboorte heeft zij heupluxaties. Momenteel heeft zij veel klachten ( o.a. rug, vingers, nek, armen, knieen) Heeft ringsplints om iets beter te kunnen schrijven en een laptop voor op school. Mijn dochter zit echt in de knoop met zichzelf en weet zicg gewoon geen raad met haar klachten. Wie herkent dit?

  • ehlers-danlos

    hoi PP

    Ik denk dat een ieder met eds zich daar wel in kan vinden, zeker voor een puber is het geen pretje.

    Je wordt anders gezien dan je vriendinnen en je klasgenootjes, je wordt niet begrepen door de omgeving en dat zit je dwars.

    Misschien is het voor haar een idee als je hier mee gaat praten als ze wat kwijt wil.

    We hebben tenslotte allemaal eds hier.

    Ik weet het zelf sinds mijn 14de (ben nu 20) maar had idd als klein meisje ook overal al last van en heb een niet zo'n fijne jeugd gehad.

    Ondertussen sta ik een stuk positiever in het leven maar het blijft kl*te, je kan er niets tegen doen, behalve blijven bewegen en pijnstillers slikken ( ik slik paracetamol met codeine) en verder op tijd je rust nemen.

    Misschien als ze in der hoofd ook in de knoop zit is het een idee dat ze met een psycholoog gaat praten, ik weet dat een aantal mensen die ik ken met eds hier heel veel aan hadden.

    ik heb braces voor mijn MCP-gewrichten (die waar de ringsplins voor zijn kan ik niet dragen omdat het niet samen op 1 hand kan.

    dit is de brace voor mijn linker hand

    Dit is die van mijn rechter hand, overigens een oude foto want die bij mijn vingers is nu net zo gesloten als die van mijn duim, omdat ik mijn vingers nog gewoon kon overstrekken.

    zoals je ziet kunnen hier helaas geen ringsplins bij.

    wens je dochter maar veel succes en wil ze erover praten kan dat altijd hier, wil ze dat liever niet dan mag ze mij ook altijd mailen

  • PP

    Bedankt voor je reactie. Mijn dochter heeft ringsplints om zo goed mogelijk te schrirjven. De braces die jij liet zien ken ik nog niet. De kindersrts heeft recentelijk mijn dochter ontstekingsremmende pijnstillers in tabletvorm of zalf geadviseerd i.p.v. paracetamol. Ik ben hier erg voorzichtig mee, de klachten gaan namelijk toch niet weg en wat is het einde hiervan?

    P.P.

  • ehlers-danlos

    die braces die ik heb zijn ook maar tijdelijk om te kijken of het bevalt.

    ze zijn van hard plastic.

    tja medicatie, nee het gaat er niet door weg maar het helpt het wel dragelijker maken.

    die zalf waar je het over hebt ken ik zelf niet, ga ik ook eens navragen, als dat net zo werkt verder als pijnstillers dan smeer ik liever dan dat ik slik

  • mirke

    dag

    ik zag je berichtje over je spalken ik heb ze ook maar dan als silversplint.

    Ze zijn gemaakt door gm