Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

heup luxaties

  • sanne-

    Hallo,

    ik heb sinds kort veel last van heup-luxaties en ben hiervoor

    doorverwezen naar een orthopeed, die mij waarschijnlijk gaat

    opereren. Nou zou ik graag willen weten of iemand zo'n operatie

    heeft gehad en mij er wat meer over kan vertellen.

    ik heb eds type 3. Hopelijk kom ik via deze weg wat meer te weten!

    Groetjes Sanne

  • ehlers-danlos

    hoi Sanne,

    Ik heb ook last van heup luxaties, maar een operatie, nee daar moet ik niet aan denken.

    Wat is de arts van plan om precies te doen tijdens die operatie???

    Laat je in ieder geval heel goed inlichten want iemand die ik ken heeft der duim laten vast zetten en die kan nu niets met die duim.

    Ikzelf zou er 2 keer over nadenken eer ik een operatie aan zou gaan, plus of het slaagt is een andere vraag, gezien ze denk ik de banden gaan inkorten. die vanzelf meestal weer lang worden.

    succes met je beslissing.

  • sanne-

    hey, bedankt voor je reactie!

    ze zijn inderdaad van plan om de banden in te korten .

    Ik weet nog niet zo lang dat ik eds heb dus ik weet er nog heel weinig vanaf,

    ik heb ook het gevoel dat die artsen ook niet echt weten waar ze over praten…

    dus het is wel fijn om de ervaringen van anderen te horen.

    Ik ga zeker nog eens goed nadenken over wat ik moet gaan doen,

    wat ik me ook nog afvroeg is of dat je van steeds meer dingen last krijgt, dat er steeds weer dingen bijkomen of dat het erger wordt….

    ik ben in elk geval blij dat deze site er is want verder vind ik maar bar weinig informatie!

    groetjes sanne

  • ehlers-danlos

    hoi Sanne,

    zeker als je het idee hebt dat de artsen ook niet weten wat ze doen, zou ik het zeker niet doen, nu nog niet in ieder geval.

    Ieder persoon met EDS is natuurlijk anders dus kan je alleen mijn eigen ervaring vertellen en die is dat het inderdaad steeds erger wordt.

    Hoe oud ben je als ik vragen mag??

  • sanne-

    Ja daarom was ik ook erg aan het twijfelen, maar het is erg pijnlijk en ik werk

    in een winkel dus ik moet de hele dag staan en lopen.

    Dus de enige oplossing is dan ander werk gaan zoeken of opereren maar als

    dat na een paar jaar weer zou moeten zie ik dat eigenlijk ook niet zitten,

    want die orthopeed zei dat je zeker 6 maanden uit de roulering zou zijn

    dus dat is nogal wat en 1 keer is dat niet erg als het dan ook opgelost zou zijn maar die garantie heb je niet.

    Vind het wel een moeilijke keuze….

    Weet jij eigenlijk of het beter is om staand werk te doen of zittend?

    Of verschilt dat ook weer per persoon…

    Ik ben 21 jaar trouwens, jij?

  • ehlers-danlos

    hoi

    nee die garantie heb je inderdaad absoluut niet, daarom zou ik het zelf niet doen.

    Het beste werk is afwisseling, dus zitten en staan, niet maar 1 van beide.

    Ikzelf heb 2 eigen bedrijven (fotostudio en kadowinkel) en loop nog stage (media vormgever) en bij die stage zit ik heel veel maar dat merk ik wel, dus ik loop regelmatig even een rondje in het gebouw.

    Ik ben zelf 20 jaar

  • Jo

    Hoi,

    Ik zou zeer zeker NIET laten opereren.. het probleem bij EDS is…

    De banden moet je zien als elastiek.. elastiek heeft het voordeel dat het terug in zijn vorm schiet…echter wanneer je EDS hebt heb je een kapot elastiekje.. waar de rek uit is… kunnen ze ze wel inkorten alleen na een aantal is de rek er nog erger uit… dan blijf je aan de gang..

    Als je het boek van EDS erop naleest kun je lezen dat wordt aangeraden zo min mogelijk operaties uit te laten voeren…simpelweg omdat het niet werkt bij ons.

    Jo