Hoi allemaal,
Volgens mijn huisarts heb ik ehler-danlos (hypermobilie type). Hierdoor heb ik erg veel last van mijn gewrichten, ik ben eigenlijk hypermobiel vanaf mijn kaken tot mijn (plat) voeten. Even jullie mening.
Hypermobiliteit is in ieder geval vastgesteld, maar bij het medisch trainingscentrum vonden ze het vreemd dat de huisarts de diagnose had bepaald. Let wel op, ik liep al 10 jaar met klachten en ben ook bij een reumatoloog geweest, die me niet kon helpen. Uiteindelijk een andere huisarts gevonden die na het eerste gesprek al opperde dat ik wel erg flexibel ben.
Daarvoor doorverwezen naar een medisch trainingcentrum waar het met spierverstevigende oefeningen langzaam beter ging. Helaas hiermee moeten stoppen omdat ik gigantisch allergisch ben voor rubber en leer en nikkel en daar bestaat bijna de hele sportschool uit. Dus nu heb ik niets om mijn klachten enigszins mee op te kunnen vangen.
Het probleem is dat mijn ziekte niet als chronisch word bestempeld omdat het door de huisarts is vastgesteld. Ik zou natuurlijk een erfelijksheidsonderzoek kunnen doen en het zo vast kunnen laten stellen. Ware het niet dat als je een huis gaat kopen je een levensverzekering gaat afsluiten je verplicht bent dit te melden (alleen als je het echt hebt laten onderzoeken).
Omdat ik 26 ben en samen met mijn vriend ooit iets anders willen kopen wil ik dit onderzoek eigenlijk uit laten stellen.Ik ben niet van plan om mijn vriend zijn leven nog meer te laten beïnvloeden door mijn problemen.
Hebben jullie zonder problemen een levensverzekering kunnen krijgen, en hoe ging dat te werk. En moet ik mij laten testen volgens jullie of niet, heeft dat voordelen, of maakt het niet uit of je de stempel hypermobilteit hebt of ehler-danlos.
Ik hoor graag van jullie.
groetjes Lisette
PS hebben jullie ook meer last van klachten als er onweer etc op komst is, ik kan het weer beter voorspellen dan Piet Paulusma.